CoraQuest, Henzsel-Vankó Tímea ajánlója
A karácsonyra kapott társasok közül a 2022-es külföldi megjelenésű CoraQuest lett a legnagyobb sláger a 6,5 éves kisfiamnál, ez nem is csoda, hiszen a BGG-n hihetetlen 8.1-es (!!) értékeléssel jelenleg az egyik legjobb gyerekjáték a világon, és tényleg csak szuperlatívuszokban lehet beszélni róla!
Ehhez a poszthoz szorosan kapcsolódik egy exkluzív bejelentés, ugyanis Dr. Kánai Zoltán csapata az általa fémjelzett közös rendeléses Kickstarter projektek után kiadóként ezzel a játékkal fog debütálni itthon, így az amúgy angol és teljesen nyelvfüggő játék karácsonyra már a magyar gyerekek karácsonyfái alá is bekerülhet magyarul! Ez hatalmas előrelépés és nagy szó az amúgy elhanyagolt és kicsiny magyar gyerek-társasjátékos piacon, így ajánlom figyelmetekbe ezt a bemutatót. 🙂
A CoraQuest-et a Covid bezártság időszaka alatt Dan Hughes és 8 éves lánya, Cora tervezte, majd hatalmas, földrészeken átnyúló közösségi támogatás után Kickstarteren debütált elképesztő sikerrel. Érdekesség, hogy a karaktereket a világ minden táján élő gyerekek rajzolták, sőt külön program is rendelkezésre áll a neten, hogy elkészítsük és személyre szabjuk a saját hőseinket; a saját történeteinknek is csak a képzeletünk szabhat határt! 🙂








A játék gyerekes családok számára készített kooperatív Dungeon Crawler, azaz szabadon barangolhatunk és fedezhetjük fel a kazamatát, harcolhatunk szörnyekkel, oldhatunk meg feladatokat, szerezhetünk kincseket és fejleszthetjük a hőseinket; célunk az aktuális küldetés sikeres elvégzése.
Ez már a felnőtt játékokhoz egy komolyabb lépcsőfok: megtanítja a gyerekeket a látó- és hatótávolság közötti különbség értelmezésére és alkalmazására, a csapatban történő előrelátó tervezésre, vagy éppen a meglepetésszerűen feltűnő és felénk mozgó/minket ütlegelő ellenségek taktikus lekaszabolására. 🙂
A szabadon játszható és variálható játék mellett 10 előre elkészített elképesztően változatos forgatókönyv is található a küldetésfüzetben! A játék a szülőtől előkészületet kér, ugyanis az egyedi betűvel jelölt kazamata lapokat elő kell készíteni az aktuális sztori szerint, folyamatosan olvasni kell a történetet menet közben is, és ahogy tárjuk fel az új területeket, úgy ismerjük meg és leszünk részesei a kalandnak. Fogunk harcolni goblin, ork hordákkal, jönni fognak a Big Bossok: pl kétfejű troll, óriáskígyó, cuki sunyidisznó; feladataink között lesz aranygyűjtés, 2 fejű macskából 2 db normál macskává varázslás, és ha nem tartunk egyensúlyt a harc és felfedezés között, még folyamatos pókinvázióra is számíthatunk. 🙂
A szabály viszonylag egyszerű, könnyen tanulható és tanítható, a nehézséget a folyamatosan érkező szörnyek adják, akik nyomás alatt tartanak minket. 🙂
A játékosok a 8 fajta karakterből mindig 4 hőst irányítanak, akik saját (tárcsán vezetett) életerővel, mozgásponttal, egyedi képességgel rendelkeznek, és tárgyakat, fegyvereket használnak, melyek által különböző bónuszokhoz jutnak. A körükben 2 fő akciót hajthatunk végre (mozgás, támadás, kincskeresés, tárgycsere, felélesztés) az ingyenesek mellett (felderítés, tárgyhasználat). Harcnál a megfelelő kockákkal dobunk (a fehér és vörös között a találati arány a különbség), sikertelenség esetén a karakterünk még elszánttá is válik, így eggyel több kockával próbálkozhatunk legközelebb, és persze a különleges képességét is használhatjuk.
Majd jön az ellenségek fázisa szintén szörnyenként 2 akcióval, ők mindig felénk mozognak és automatikusan támadnak minket. Mindegyik egyedi életerővel és mozgásponttal bír, a Big Bossok még speciális képességgel is, pl ne kerüljetek szembe az öngyógyító trollal ha kedves az életetek! 🙂 Minden egyes rájuk mért sebzés után (hacsak nincs tárcsájuk) sebzés korongokkal tartjuk számon a találatokat.
A harmadik adminisztratív fázisban lemenedzseljük a kört, majd újra a hősöké a terep. A győzelemhez vagy le kell gyalulnunk a főellenséget, vagy valamilyen feladatot kell teljesítenünk. Ha bármelyik hős életereje 0-ra csökken, sajnos elveszítjük a játékot, és lehet is azonnal újrakezdeni. 🙂
Nem szeretnék elspoilerezni egy teljes sztorit, mivel mindegyik egy önálló „mesét” ölel fel, emiatt maradjon meg a meglepetés varázsa, viszont kisfiamnak már írtam sajátot és vele együtt is folyamatosan találunk ki újakat, így azokból fogok párat szalonképessé tenni és feltölteni a csoportba, hogy azokat is átélhessétek. (Alsógatyás kapitány a gatyagumi erejével hamarosan érkezik! 🙂 )
A korajánlás 6+, azon ritka játékok egyike, ahol ez valós, sőt, szülői segítség nélkül csak gyakorlott 6 évesnek ajánlanám minimum, nem hiába került át BGG-n a gyerek kategóriából a családiba. Ez az a játék, amit a felnőttek együtt élveznek a gyerekekkel, igazi családi kategóriás időtöltés fiúknak-lányoknak egyaránt, úgyhogy bátran ajánlom a 10 év felettieknek is, mivel számukra jól nehezíthető ,ha az ellenségek kemény oldalával játszunk, és több kazamata lappal az átlag egy órás játékidő is hosszabbítható.
A minőségével meg vagyok elégedve, jó minőségű kártyákat, kartonokat, talpakat, kockákat találunk a dobozban. Tőlem kap egy nagy piros pontot, mert nem túlméretezett a doboz, fullon meg van pakolva de úgy, hogy egy deka levegőt nem tárolunk benne, díjazom az ilyesmit.
A játékkal hatalmas újrajátszhatóságot, garantált szórakozást és izgalmakat kaptunk, olyat, ami rajongásig beszippantotta a gyereket (és minket felnőtteket is), így nálunk ez a ritka – minden pénzt megérő – kategóriába került.
Részemről ezzel a bemutatóval szeretnék hozzájárulni ahhoz, hogy minél több fantasztikus gyerekjáték kerüljön a magyar családokhoz magyarul, hogy a nyelv és a beszerezhetőség se legyen akadály, mint ahogy ezt látjuk sok játék esetében is a csoportban. Éljetek a lehetőséggel, jó szívvel ajánlom Nektek! 🙂
A játék hamarosan előrendelhető lesz, addig is további információt itt találtok róla: